Karin Olholt, HR-chef på Kraftringen

Kraftringen utsedd till Karriärföretag 2023

”Kraftringen är en engagerad och spännande arbetsgivare som gör ett imponerande employer branding-arbete”, skriver Karriärföretagen i sin motivering till utnämningen.

Karriärföretagen har nu utsett Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Kraftringen är ett utav dem.

Sedan 2011 utser Karriärföretagen årligen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. De arbetsgivare som utses, får sedan titulera sig som ett Karriärföretag under ett års tid.

Cirka 1 000 företag, statliga verk, myndigheter och kommuner deltog i år, och efter en urvalsprocess och jurybedömning har nu de företag valts ut som får titulera sig Årets Karriärföretag 2023. Kraftringen är ett av årets Karriärföretag 2023 – ett av åtta inom sin bransch.

Juryns motivering till utnämningen av Kraftringen är i sin helhet:

”Kraftringen är en engagerad och spännande arbetsgivare som gör ett imponerande employer branding-arbete. Hos Kraftringen bjuder man in medarbetarna till delaktighet och erbjuder möjligheter att påverka sitt arbete och många förmåner. Hållbarhet är nyckelordet för denna arbetsgivare, både när det kommer till medarbetarna och företaget. En mycket attraktiv arbetsgivare, helt enkelt!”

- Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och arbetet med våra medarbetares delaktighet och utveckling är centralt i Kraftringen. Utnämningen är en fin bekräftelse på vårt arbete och att vårt fokus på det hållbara medarbetarskapet är rätt väg att gå, säger Karin Olholt, HR-chef på Kraftringen.

För mer information om Karriärföretag 2023, besök Karriärföretagens webbplats: www.karriarforetagen.se

Kontakt:
Karin Olholt, HR-chef, Kraftringen: karin.olholt@kraftringen.se
Karin Lindroth, kommunikationsansvarig press, Kraftringen: 0761-16 38 57, karin.lindroth@kraftringen.se