Lunds Energikoncernen blir Kraftringen

Lunds Energikoncernen blir Kraftringen

Den 4 november 2013 byter Lunds Energikoncernen namn till Kraftringen. Samtidigt byter även ett antal av koncernens verksamheter till samma namn. Det blir samma företag och samma människor, men med nya ambitioner för framtiden.

Namnbytet är en del av en större förändring av koncernens organisation och inriktning, med målet att möta nya utmaningar på energimarknaden.

– Vårt nya namn speglar vår ambition att leda och utveckla framtidens energi. Vi vill erbjuda våra kunder nya hållbara alternativ och en fortsatt bekväm vardag, och samtidigt skapa hållbar tillväxt, säger Sylvia Michel, vd och koncernchef.

De av koncernens verksamheter som byter namn till Kraftringen är Höörs Energi, KREAB Energi, Kristianstadkraft, Lunds Energi, Nynäshamn Energi och Ringsjö Energi. Koncernens nät- respektive entreprenadföretag Kraftringen Nät AB och Kraftringen Service AB behåller både sina juridiska bolagsnamn och organisationsnummer men all verksamhet kommer att ske och synas under det gemensamma varumärket Kraftringen.

– Som ett av Sveriges större energibolag har vi skapat en effektiv organisa­tion som kan agera i energipolitiska sammanhang både regionalt, nationellt och internationellt, samtidigt som vi behåller kontakt och samarbete med våra kunder på lokal nivå. Vi gör nu detta tydligt bland annat genom att, så långt det är möjligt, använda ett enda varumärke, säger Sylvia Michel.

Information om hur varumärkesbytet påverkar kunder och leverantörer finns på http://www.lundsenergikoncernen.se/. Från och med 4 november kan man läsa mer om det nya namnet och koncernens resa mot det hållbara samhället på den nya hemsidan http://www.kraftringen.se/

För mer information kontakta gärna:

Sylvia Michel, vd och koncernchef Lunds Energikoncernen,
070-266 58 50, sylvia.michel@lundsenergikoncernen.se