Nu är dags att kora vinnarklassen i Spänningssökarna 2018!

Nu är dags att kora vinnarklassen i Spänningssökarna 2018!

Spänningssökarna är en årligt återkommande tävling för elever som går årskurs 9 i Lund, Eslöv, Hörby och Lomma. Med hjälp av kreativitet utmanas eleverna att ta fram sina mest innovativa lösningar på temat hållbar energi.

Nu på söndag 18/11 är det final inför storpublik på Sparbanken Skåne Arena i Lund.

7 klasser har valts ut att medverka vid finalen där eleverna presenterar sina bidrag inför jury och gör upp om en klassresa till Berlin.

Juryn består av personer med särskild kompetens inom hållbarhet och miljöfrågor, bland andra Kraftringens nya vd Sezgin Kadir, näringslivsstrateger från Kraftringens ägarkommuner och Kraftringens chef för affärsutveckling och hållbarhet. Utöver detta håller programledaren och influencer Clara Henry en spännande föreläsning under dagen.

I år är det en härlig variation bland finalbidragen, elevernas uppfinningsrika tävlingsbidrag och fantastiska presentationer bäddar för en inspirerande och spännande dag i hållbarhetens tecken. I årets final har vi:

Under dagen kommer det även finnas möjlighet att ställa frågor till tävlande klasser, och mellan 15.00-15.20 finns Kraftringens nya vd Sezgin Kadir tillgänglig för frågor.

Var: Sparbanken Skåne Arena, Stattenavägen 25 i Lund

När: Söndag 18 november, klockan 14.00-18.00, insläpp från 13.40

Du kan läsa mer om tävlingen och schema för dagen här.

Journalister hälsas välkomna till finalen!

Vänligen,

Mattias Brage