Pressinbjudan: Invigning av de nya färgglada nätstationerna

Pressinbjudan: Invigning av de nya färgglada nätstationerna

Våra duktiga vinnare i Art Shacks-projektet har snart målat klart de fem nätstationer med unika och kreativa motiv - och det ska vi så klart fira! Invigningen sker tillsammans med Kraftringens VD Sezgin Kadir.

Dag: Torsdagen den 24 juni
Tid: 10:00 - 11:30
Samling: Korsningen Revingegatan/Tullgatan, Lund
vänligen anmäl ditt deltagande till mattias.brage@kraftringen.se.

Kom på cykel!
Eftersom nätstationerna finns på fem olika ställen kommer vi att tillsammans ta oss runt på cykel. Vi startar vid Revingegatan/Tullgatan och cyklar sedan vidare till de olika platserna för att höra konstnärerna göra en kort presentation av sina verk.

Här finns nätstationerna:
- Revingegatan-Tullgatan
- Stadsparkscaféet/P-huset
- Järnåkra/Hemköp
- Polhemskolan
- Mejeriet – Skateparken
Avrundning & kaffe bakom Mejeriet
Efter cykelturen samlas vi vid nätstationen bakom Mejeriet (vid skateparken). Här håller vi en avtackningsceremoni för de duktiga konstnärerna

Mattias Brage

Presskontakt Presschef. Enbart kontakter från journalister. För övriga frågor kontakta Kraftringens växel 010-122 70 00. 073- 068 94 58