Gå direkt till innehåll
Hårt arbete på gården kräver funktionella, hållbara och bekväma arbetskläder. 4 Way Stretch-sortimentet finns att köpa hos Kramp-återförsäljare i hela Sverige.

Kramp lanserar ny klädkollektion: 4 Way Stretch

Reservdels- och tillbehörsgrossisten Kramp lanserar en innovativ kollektion av arbetskläder som erbjuder lantbrukare flexibilitet och slittålighet. 4 Way Stretch-sortimentet finns att köpa hos Kramp-återförsäljare i hela Sverige.

Kramp erbjuder sedan tidigare arbetskläder för lantbrukare och utökar nu sortimentet med en 4 Way Stretch-kollektion. I den nya kollektionen används modern teknik som ger den som använder plagget mer rörelsefrihet samtidigt som den förlänger plaggets livslängd. Sortimentet utvecklades för att möta efterfrågan från Kramps återförsäljare och deras lantbrukskunder på arbetskläder som ser bra ut, känns bekväma och är slittåliga.

Anette Egsgaard Nielsen, produktutvecklare på Kramp: ”Den nya kollektionen gör att vi kan möta lantbrukares behov av funktionella och innovativa arbetskläder. 4 Way Stretch-kollektionen har ett mycket töjbart tyg som är bekvämt och smidigt att använda, oavsett hur hårt jobb du utför.”

Tyget som används i kollektionen är töjbart på fyra håll, vilket kallas 4 Way Stretch. De mest utsatta områdena på kläderna, till exempel knän och bakfickor, förstärkts med med Cordura-material. Cordura är ett slittåligt tyg som motstår nötning, slitage och revor vilket gör att kläderna håller längre. I 4 Way Stretch-kollektionen finns plagg för varje säsong, inklusive byxor, shorts, jackor och hängselbyxor.

Lanseringen av den nya kollektionen av arbetskläder kommer under ett år som utgör en milstolpe för Kramp, nämligen företagets 70-årsjubileum. Företaget som grundades av Johan Kramp 1951 är idag Europas största grossist inom reservdelar och tillbehör till lantbruket. I samband med 70-årsjubileumet firar Kramp generationer av samarbeten med återförsäljare, leverantörer och anställda som har lett fram till dagens expertis och innovationer.