Inbjudan Workshop – Water footprint 15 oktober 2013

Havs- och Vattenmyndigheten genomförde innan sommaren, i samverkan med Krinova Incubator & Science Park samt Johanneberg Science Park, workshops som syftade till att få en klar bild av vad företagen vill få ut av en Svensk Vattenallians. Det framkom med tydlighet att många företag arbetar med vattenfrågan på olika nivåer både nationellt och internationellt. Det framkom behov av samverkan mellan företagen, lära av varandra, kunskap om ny och gammal vattenteknik, benchmarking, forskning, samverkan med myndigheter mm.

Svensk Vattenallians genomför under andra halvåret 2013 ett antal regionala workshoppar som svarar till företagens behov. Under 2014 planeras utöver regionala workshoppar ett antal nationella möten i samverkan med Havs- och Vattenmyndigheten respektive Varim; en branschorganisation inom området vattenrening och vattenbehandling.

Denna workshop har stort fokus på dialog och benchmarking mellan företagen.

Workshop – Water footprint

- Alfa Lavals vattenfokus  - Erik Nilsson, Alfa Laval

-  Workshop – Water footprint; fördjupning i ISO DIS 14046 Water Footprint, LCA,

water flows, Water tools - Elin Eriksson, IVL