Krinovas digitala utvecklingsstöd ger alla bolag samma värde och erbjudande, oavsett om de sitter på Krinova eller någon annanstans i landet.

Digitalt stöd ger mer resurser till entreprenörer

Krinova lanserar ett digitalt affärsutvecklingsstöd för entreprenörer.

- Detta är en virtuell produkt där vi kan ge alla bolag samma värde och erbjudande, oavsett om de sitter på Krinova eller någon annanstans i landet, säger Christian Nyhlén, VD för Krinova Incubator & Science Park.

Det digitala stödet är ett sätt att ge största möjliga kvalité i mötet mellan entreprenören och Krinovas business designer. Här finns de verktyg, modeller och information som entreprenören behöver för starten av sin företagsutveckling.

-Vi behöver hela tiden utveckla vårt sätt att jobba för att vara attraktiva. Det här är en del i det, samtidigt som vi ser till att våra resurser skapar största möjliga kvalité, säger Max Pattara, business designer på Krinova.

Det digitala stödet ger entreprenören möjlighet att arbeta med sin idé i egen takt och ta del av ett skräddarsytt upplägg efter sina egna förutsättningar. Tillgången till de digitala verktygen och modellerna varvas med fysiska eller digitala möten med en business designer vid uppnådda milstolpar.

Roger Gilistrand i Hässleholm är i uppstartsfasen av sitt bolag och är en av de entreprenörer som testat det digitala stödet.

- Jag känner mig väldigt trygg då jag inte längre är "själv mot världen" utan får professionell hjälp av Krinova med alla olika frågor och de steg som behövs för att gå från idé till verklighet. På ett lugnt och välorganiserat sätt samt steg för steg tar Krinova mig närmare målet och både utmanar och uppmuntrar mig under resans gång.