Brian Mårtensen, Johanna Gerberich och Agneta Påander, tre erfarna profiler inom sina respektive områden, kopplas nu till Krinovas verksamhet.

Krinova stärker sin position inom hållbarhet och livsmedel

Krinova fortsätter sin satsning och förstärker teamet inom hållbarhets- och livsmedelsområdet. Agneta Påander, Johanna Gerberich och Brian Mårtensen, tre erfarna profiler inom sina respektive områden, kopplas nu till Krinovas verksamhet.

- Det här är en del i vår långsiktiga strategi. Med denna satsning flyttar vi fram positionerna och blir ännu vassare inom vårt profilområde livsmedel och hållbarhet, säger Christian Nyhlén, VD för Krinova Incubator & Science Park.

Agneta Påander har en spetskompetens inom affärsdrivet hållbarhetsarbete och har en lång karriär i ledande befattningar inom livsmedelsbranschen bl. a. som hållbarhetsdirektör för Orkla Foods Sverige. Agneta har jobbat såväl globalt som lokalt.

Johanna Gerberich har lång erfarenhet inom livsmedels- och restaurangbranschen och kommer närmast från en tjänst som universitetsadjunkt på Högskolan Kristianstad. Johanna har en gedigen erfarenhet av samverkan, kompetensutveckling kopplat till livsmedelsområdet och livsmedelsforskning.

Brian Mårtensen har ägnat större delen av sin yrkeskarriär åt att utveckla framtidens måltider tillsammans med forskare. Han har även arbetat i industrin med uppdraget att göra storskalig matproduktion nyttigare. Brian har under många år drivit en rad egna verksamheter och där han på senare år bl a ägnat sig åt produktutveckling och innovationslösningar för nya och etablerade företag.

Krinova är en katalysator för utveckling och innovation i samhället. Med stort engagemang, bred kompetens och en bank av metoder och verktyg erbjuder Krinova innovationsstöd till små och medelstora företag. Inom profilområdet Livsmedel skapar Krinova samarbeten och projekt på regional, nationell och internationell nivå. Krinova ägs av Kristianstads kommun och Högskolan Kristianstad och är en av de ca 65 medlemmarna i den nationella branschorganisationen Swedish Incubators & Science Parks (SISP).

Christian Nyhlén

VD, Krinova Incubator & Science Park 0733-66 75 76