Pressmeddelande

Stadshusalliansen slog (s) - på cykel

Göteborgs politiska majoritet och deras lag Balanserat styre fick i år se sig själva utmanade av Stadshusalliansen och laget Omväxlingen. Alliansens lag vann överlägset med hela 10 poäng. - Vårt lag var klart starkare och mer balanserat än socialdemokraternas lag, säger en stolt lagledare Maria Berntsson (kd). - Jag tror det finns inslag av pedalism i politiken. Det är inte heller konstigt att vi vann, såsom majoriteten var ute och cyklade i valrörelsen, säger Jonas Ransgård (m). - Det krävs omväxling även på det kommunala planet, inte bara på riksplanet. Vinsten i Cykelutmaningen är ett steg i rätt riktning, säger Helene Odenjung (fp). Övriga deltagare i laget har varit Lennart Reuterberg (fp) och Agneta Granberg (m). För mer information: Maria Berntsson Utredningssekreterare (kd) 0707-612810 031-612810 För mer information om Cykelutmaningen, läs på www.cykelutmaningen.se

Ämnen

  • Politik

Regioner

  • Göteborg