Pressmeddelande —
Stadshusalliansen slog (s) - på cykel
Göteborgs politiska majoritet och deras lag Balanserat styre fick i år se sig själva utmanade av Stadshusalliansen och laget Omväxlingen. Alliansens lag vann överlägset med hela 10 poäng.
- Vårt lag var klart starkare och mer balanserat än socialdemokraternas lag, säger en stolt lagledare Maria Berntsson (kd).
- Jag tror det finns inslag av pedalism i politiken. Det är inte heller konstigt att vi vann, såsom majoriteten var ute och cyklade i valrörelsen, säger Jonas Ransgård (m).
- Det krävs omväxling även på det kommunala planet, inte bara på riksplanet. Vinsten i Cykelutmaningen är ett steg i rätt riktning, säger Helene Odenjung (fp).
Övriga deltagare i laget har varit Lennart Reuterberg (fp) och Agneta Granberg (m).
För mer information:
Maria Berntsson
Utredningssekreterare (kd)
0707-612810
031-612810
För mer information om Cykelutmaningen, läs på www.cykelutmaningen.se
Ämnen
- Politik
Regioner
- Göteborg