Nytt pvcfönster från Kronfönster. Pvc fönster med passivhus värde

Kronfönster Polaris, pvc fönster med nytt rekordlågt u-värde.

Den 28:e september 2014 öppnar Kronfönster sin 3:e fönsterfabrik. Kronfönster har sedan 2007 ökat sin försäljning med 570%. Nu har företaget gått i kapacitetstaket och öppnar alltså sin tredje fönsterfabrik. Med den nya fabriken som kommer tillverka pvc-fönster räknar Kronfönster med att kunna 3 dubbla sin produktion av pvc-fönster. Kronfönster tror på fortsatt expansion.

I samband med uppstarten av den nya fabriken, lanserar nu företaget en uppgraderar version av Kronfönster Polaris. Polaris är Kronfönsters mest sålda pvc-fönster och Kronfönster gör nu fönstret ännu bättre. Man byter ut fönsterbågen och sätter i 3 glas med dubbla energiglas med ett u-värde på 0,5 på glaset som standard. Med detta får man ett fönster som kommer ner under gränser på 0,8 som anger passivhusnivån. Nya Kronfönster Polaris III har ett u-värde på 0.79.

Läs mer på Kronfönster hemsida.

• kronfönster
  • pvc-fönster