Christer Fröberg, anbudsansvarig på Krook & Tjäder

​Krook & Tjäder anställer anbudsansvarig

I takt med att företaget fortsätter att växa tar nu Krook & Tjäder in Christer Fröberg som anbudsansvarig. Han kommer närmast från arkitektkontoret Kjellgren Kaminsky. Med erfarenhet inom fastighetsbranschen och en ekonomi- och miljöprofil kommer han driva, leda och samordna arbetet över koncern.

Redan första veckan kastades Christer in i ett spännande samarbete med en internationell aktör.

Christer är utbildad nationalekonom och miljövetare på Handelshögskolan i Göteborg med bland annat fem år som kontorschef och affärsutvecklare på arkitektkontoret Kjellgren Kaminsky.

- Jag ser fram mot att fortsätta utveckla Krook & Tjäders erbjudande, säger Christer Fröberg anbudsansvarig på Krook & Tjäder. Jag började själv studera till byggnadsingenjör på Chalmers, men intresset för miljö tog över. Jag brukar sammanfatta min yrkestitel som miljöekonom med fokus på samhällsbyggnad.

- Med erfarenhet inom fastighetsbranschen där han utvecklat affären i kombination med kunskaper inom miljövetenskap, känns det som en klockren rekrytering för oss, konstaterar Johan von Wachenfeldt koncern-vd. Vårt hållbarhetsarbete har ett tydligt fokus på beständigt byggande där vi utbildar våra medarbetare i fastighetsekonomi. Det känns riktigt roligt att ha Christer hos oss. Han är efterlängtad och vi ser att han kan tillföra mycket i sin roll som anbudsansvarig.

Arkitekterna Krook & Tjäder är ett av Sveriges största arkitektkontor med närmare 250 medarbetare i Göteborg, Malmö, Stockholm, Halmstad, Borås, Uppsala, Östersund, Kristianstad och Oslo. Kontoren arbetar med en stor bredd av uppdrag inom husbyggnad, hotell, stadsbyggnad, landskapsplanering, inredning samt produktdesign. Krook & Tjäders kontor är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015. Inom Krook & Tjäder finns en etablerad modell för delägarskap.