Framtidens konsulter finns på Kista Arbetsmarknadsdag

”Huggsexan om it-kompetens riskerar att leda till minskad tillväxt.” Så skriver Computer Sweden i en artikel i måndags. Artikeln tar upp de rekryteringsproblem som många konsultföretag upplever idag. På Kista Arbetsmarknadsdag – en jobbmässa inriktad mot it- och elektronikföretag – kan företagen enkelt få kontakt med kompetent personal. På plats finns studenter som håller på att avsluta sina teknikintensiva utbildningar vid KTH i Kista. Enligt artikeln intresserar rekryterare sig för alternativa rekryteringskanaler i takt med att vanliga platsannonser inte räcker till. En nischad mässa såsom Kista Arbetsmarknadsdag är en just sådan rekryteringskanal. Här kan rekryteraren få det bästa av två världar: en lagom mängd arbetssökande där man direkt får en insikt i personernas sociala och tekniska kompetens. Arbetsmarknadsdagen är en mötesplats för arbetstagare och arbetsgivare att träffas under informella former. På mässan hittar företagen inte bara potentiella konsulter, utan även studenter som söker examensarbeten. Kista Arbetsmarknadsdag genomfördes för första gången förra våren och blev en stor succé med över 30 företag som ville visa upp sig för de närmare 3 000 studenterna i Kista. Just nu pågår planeringen för Kista Arbetsmarknadsdag 2007 som ska bli ännu större med fler utställande företag och fler besökande studenter. Ytterligare information Mikael Svensson, Projektledare för Kista Arbetsmarknadsdag 2007 mikael.svensson@ictcontact.se 070-634 79 76 Länk till Computer Sweden-artikeln http://www.idg.se/2.1085/1.83162 Detta är Kista Arbetsmarknadsdag 2007 Kista Arbetsmarknadsdag arrangeras av studentsektionerna på KTH ICT (Skolan för Informations- och Kommunikationsteknik vid KTH) i Kista i samverkan med Kista Science City AB. Studentsektionerna har inget vinstintresse varefter överskottet från arbetsmarknadsdagen oavkortat går tillbaka till sektionsverksamheten. Datum och tid: torsdag den 26 april kl. 10-16 Plats: Electrum 3 i Kista, Isafjordsgatan 28 Utsällarpriser: 4.000 kr för en monteryta om 2x3m 6.000 kr för en monteryta om 2x5m Webbplats: http://www.ictcontact.se/kam/