KTMs Filip Bengtsson kör VM i Holland!

KTM Scandinavia nåddes idag av det glädjande beskedet att en av deras teamförare, Filip ”Fillibang” Bengtsson, kommer att starta i helgens VM -deltävling i holländska Valkenswaard.

-Jag har varit reserv en längre tid och så igår kom äntligen beskedet att jag får köra, säger en exalterad Filip Bengtsson.

Bengtsson själv säger sig vara i god form men är medveten om motståndet och att det gäller att vara bra med från början! Målsättningen är att köra till sin fulla potential för att se hur långt det räcker. På KTM är man förväntansfulla. Banan i Valkenswaard liknar den i Saxtorp där ”Fillibang” i helgen tog hem segern i helgens första SM-deltävling.

-En placering runt 10 plats hade varit susen, avslutar Peter Johansson, tävlingschef, KTM Scandinavia.

VM i Valkenswaard pågår 3-4 maj. Träning och kval sker under lördagen och på söndagen går finalen.

• Transport

• ktm
  • filip bengtsson
  • fillibang
  • ktm scandinavia
  • motorcross
  • valkenswaard

KTM Sportmotorcycle Scandinavia är en av Sveriges största leverantörer av motorcyklar. Det svenska huvudkontoret ligger i Örebro, och vi ansvarar för Sverige, Norge samt Danmark. Moderbolaget finns i Österrike, och tillverkar ca 100 000 motorcyklar per år. Modellprogrammet består av allt från offroad minicyklar till SuperSport för väg och bana. KTM tillverkar även sportbilen, KTM X-Bow. Oavsett modell eller storlek, är alltid en KTM "Ready To Race".

Peter Johansson

Presskontakt Tävlingschef KTM Scandinavia +46706516173