Så kommer du som leverantör igång med Kubicom

Genom att kostnadsfritt skapa ett konto och registrera dina fordon och maskiner i Kubicom kan du få tillgång till nya entreprenaduppdrag. När du har registrerat dina resurser så får du automatiskt förfrågningar på nya uppdrag som passar just din kompetens – både från dina nuvarande beställare men även, för dig, helt nya beställare.

Kubicoms plattform är uppbyggt genom att matcha beställares förfrågan med leverantörers registrerade fordon och maskiner. I och med detta är det viktigt att dina fordon och maskiner finns registrerade under ditt företag i Kubicom. Efter att du har registrerat resurserna kommer uppdragsförfrågningar automatiskt trilla in i appen och i din mailinkorg. Svara därefter på de förfrågningar som är intressanta och ange det priset du önskar. Vem som får utföra vilket uppdrag väljs alltid av respektive beställare hos kunden. Vill du skapa ett kostnadsfritt konto? Läs mer här!

Skapa ett konto som leverantör
För att kunna ta emot förfrågningar genom Kubicom så behöver du ett konto. Att skaffa ett konto är helt kostnadsfritt och görs via Kubicom.se/leverantorer/. Fyll i dina uppgifter i den blåa rutan uppe i högra hörnet och klicka på bli medlem. Din förfrågan kommer nu att skickas till Kubicom för godkännande och du får därefter ytterligare ett mail med dina inloggningsuppgifter.

Så registrerar du dina fordon och maskiner i Kubicom
Logga in på ditt leverantörskonto i Kubicom. Observera att du måste vara administratör på ditt företag för att kunna registrera resurser. Håll muspekaren över användarikonen uppe i högra hörnet och välj Inställningar.Registrera nytt fordon, inställningar

Klicka därefter på Fordon. Här listas alla fordon som finns på ditt företag. För att lägga till ett nytt fordon scrollar du längst ned på din fordonslista och klickar på +Nytt fordon.
registrera nytt fordon maskin

Fyll i informationen om ditt fordon och klicka på Spara.Registrera nytt fordon

Klicka på ett fordon för att redigera eller visa info om det. För att redigera, lägga till förare eller utrustning, klicka på pennan uppe i högra hörnet. Under Utrustning kan du fylla specialutrustning du har till ditt fordon eller din maskin. Under Förare väljer du de personer på ditt företag som använder fordonet, på så vis kopplas fordonet även till deras konto.
Registrera utrustning

• Byggnadsindustrin