Kuehne+Nagel bidrar med nödhjälp till Ukraina

Kuehne+Nagel bidrar med nödhjälp till Ukraina

Schindellegi / CH, 10 mars, 2022 – Kuehne+Nagel är bestörta över Rysslands invasion av Ukraina och utlovar därför nödhjälp till beloppet av 10 miljoner Schweiziska franc. Detta kommer att tillhandahållas i form av gratis logistiktjänster till ledande hjälporganisationer där Kuehne+Nagel kommer bistå med transport och tillfällig lagring av hjälpleveranser till Ukraina samt Polen, Slovakien, Ungern och Rumänien fram till sommaren 2022.

Denna hjälpinsats kommer att koordineras av Kuehne+Nagel’s befintliga ”Emergency and Relief Expert Centre” i Köpenhamn och företaget kommer att utnyttja sina befintliga internationella logistiknätverk inom flyg- sjöfrakt och landtransport. Varor kommer även att lagras tillfälligt på koncernens lageranläggningar, inklusive de på Ukrainas västra gräns.

Dessutom kan våra medarbetare välja att personligen bidra till koncernens insamlingskampanj "Colleagues for Colleagues" där företaget arbetar tillsammans med den lokala företagsledningen för att säkerställa att alla medel används för att direkt hjälpa de Ukrainska kollegorna. Likt tidigare insamlingar kommer Kuehne+Nagel att matcha det donerade beloppet.