Örebro Tillsammans för Musikhjälpen

Nu behövs programmet fyllas upp med artister och band!

Igår blev det officiellt. Musikscen Örebro tillsammans med City Örebro, Svenska Kyrkan, NA gör en gemensam insamling till Musikhjälpen i år. Nu behövs programmet fyllas upp med artister och band.

Det här var Musikscen Örebro förra året:

För att summera Musikscen Örebro!
Mer än 70 konserter på allt från restauranger, hotell till seniorboenden! Allt från jazz, reggae till punk och hårdrock.
Fler än 150 musiker som ställt upp helt ideellt
Mer än 1000 besökare under veckan

Musikscen Örebro samlade totalt in:
118,481 kr till Musikhjälpen och fick under lördagen medverka i buren!

Från den 11-16 dec så kommer vi ha insamlingar precis som vi gjorde förra året. Varje arrangör ordnar sin kväll. I nuläget har vi flera scener klara bland annat på Satin, Harrys, Saluhallen, Stadsmissionen, Nikolai Kyrkan, Vågen, Krämaren med flera. Pengarna som kommer in under arrangemanget sätts sedan in till en gemensam insamling. Skillnaden från förra året när vi hade en insamlingsbössa under namnet Musikscen Örebro är att i år har vi gått ihop med City Örebro, Svenska Kyrkan och NA. och döpt insamlingsbössan till "Örebro tillsammans för Musikhjälpen".

Läs mera om projektet här:

Vill och kan du bidra med stöd till insamlingen, band, artister, teknik eller engagemang hör av dig till Björn Wallgren:  0739572947 / bjorn@lyckligproduktion.se

Ange vilket av datumen som passar dig bäst från 11-16 december i mailet. Programmet kommer att offentliggöras från och med fredag 1 december.