Omslag: Emil Kieri

​Betnér och Mattisson startar podcast!

Betnér och Mattisson startar podcast!

“Jag har rätt svårt med sociala kontakter och har alltid varit nyfiken på att få prata mer med Henrik som är både smart och jävligt rolig så då kändes det enklast att bara starta en podcast ihop.” säger Magnus Betnér

Två av Sveriges mest rutinerade och mest kompromisslösa komiker startar podcast ihop på Malmöbolaget Under Produktion. Magnus Betnér och Henrik Mattisson har båda ett par decennier på landets standupscener i ryggen men hade faktiskt inte snackat med varandra ordentligt förrän Magnus gästade podden Söndagsakuten som leds av Henrik Mattisson och Dilan Apak varje söndag. Det blev, kort sagt, kärlek vid första ögonkastet och nu har alltså Magnus och Henrik gjort slag i saken och startar en egen podcast tillsammans.

Premiären blir 27 januari på underproduktion.se/betnermattisson

“Det känns kul att göra något som ingen har gjort förut säger Magnus Betnér. En podcast där två rätt vanliga killar snackar med varandra om livet i stort och världen omkring oss. Vi har en lucka att fylla där” säger Henrik Mattisson

Information om podden:
I denna podcast möts Sveriges största komiker och humorsveriges bäst bevarade hemlighet en gång i veckan. Det blir kompromisslöst trams och killgissningar i alla led. Låg självcensur och dålig impulskontroll är signum för båda programledarna, vad som helst kan hända.