Fotograf: Tina Axelsson

Biljettrusning till Helen Sjöholm och Anna Stadlings turné ”December - Sånger i Vintermörkret”

Nu släpps ytterligare två konserter i Vara och Sundsvall. Premiär den 6 december i Örebro. Konsertdatum: December - Sånger i vintermörkret

Tors 6 dec: Hjalmar Bergmanteatern kl. 19:00, Örebro PREMIÄR!

Fre 7 dec: Kulturhuset kl. 19:00, Ytterjärna

Lör 8 dec: Oscar Fredriks Kyrka kl. 19:00, Göteborg

Sön 9 dec: Vara Konserthus, Vara kl 15:00 EXTRA INSATT

Sön 9 dec: Vara Konserthus, Vara kl 19:30

Ons 12 dec: Tonhallen kl. 19:00, Sundsvall EXTRA INSATT

Tor 13 dec: Tonhallen kl. 19:00, Sundsvall

Fre 14 dec: Universitetsaulan kl. 19:00, Uppsala

Lör 15 dec: Cassels kl.16.00, Grängesberg

Mån 17 dec:Filadelfiakyrkan kl. 19:00, Stockholm

Helen och Anna vill bygga en lekfull och finstämd konsertstund under den mest stressade tiden på året. Med fokus på hur deras röster klingar ihop och på texter som bär hoppas de på att konserten kan bli en ”lisa för frusna själar”.

Publiken kommer att få höra några av de vackraste julsångerna, men också några nya versioner av gamla favoriter från t ex Emmylou Harris, Johnny Cash, Py Bäckman, Andreas Mattsson, Stefan Nilsson, Bob Dylan m.fl.

Tillsammans med Jesper Nordenström (klaviatur) Roger Gustavsson (gitarr) Pecka Hammarstedt (gitarr m.m) och Andreas Unge (bas), kommer Helen och Anna skapa rum för det lilla och stora, det tidlösa och nya.

–Äntligen! Vi som följt varandras drömmar, liv och leverne under alla dessa år och som länge har längtat efter att få sjunga ihop igen, får nu göra det, säger de gamla barndomsvännerna från Sundsvall!

Helen Sjöholm är en av Sveriges mest mångsidiga artister. Känd som sångerska såväl som skådespelerska och musikalartist. Helen har hela tiden utvecklats sedan det stora genombrottet som Kristina i ”Kristina från Duvemåla” 1995.

Helen har mottagit Guldmasken för sin roIl som Florence i musikalen Chess 2002.

Hon har även sålt platina med sitt första soloalbum ”Visor”.

I både film och tv och på teaterscen hyllas Helen av såväl recensenter som publik och hennes stjärnglans strålar minst lika starkt på filmduken som från scen.

Stora framgångar på senaste tiden har Helen haft både på topplistor och på turnéer tillsammans med BAO. Senast tillsammans med Peter Jöback på turnén ”I Love Musicals”.

Anna Stadling har kallats Sveriges bästa countrysångerska (Expressen) och jämförelserna med Emmylou Harris har duggat täta. Det senaste albumet ”Efter stormen” (sept 2017) är ett kritikerrosat samarbete med låtskrivaren och artisten Andreas Mattson som även producerat skivan. Under förra året åkte Anna ut på en längre turné. Året avslutades med en julturné där hennes skiva ”American Tunes for Christmas” (2016) framfördes både av Anna med band och tillsammans med körer över hela Sverige. Anna har lånat ut sin röst i samarbete med andra olika artister och kompositörer genom åren som Staffan Hellstrand, Lisa Nilsson, Lars Winnerbäck, Olle Ljungström, Louise Hoffsten och Carl-Johan Vallgren m.fl

Biljetterna säljs via:
Ticketmaster, 077-170 70 70, Tickster, Visit Dalarna, Entré Sundsvall samt sedvanliga lokala förköpsställen.

www.helensjoholm.se
www.annastadling.com