Fotograf: Kristin Lidell

​Daniel Lemma & Hot This Year Band släpper nytt album och åker på turné i vår och sommar!

Daniel Lemma är en liveartist. Visst har han haft hittar, “If I Used to Love You” sålde guld och den nya singeln “One Small Step” har redan roterat på radion i flera månader. Men det är på scen, med ett stort, tajt, pulserade band i ryggen som han allra helst ska höras. Och det är där hans särpräglade röst, med lika mycket vibrato som rytmisk punch, verkligen kommer till sin rätt.

Det är också utgångspunkten för nya albumet “Punch of Love” (Dextra Music 2018), en reggaeskiva med fötterna i ett klassiskt sound, med Daniels egen, souliga touch och den oemotståndliga energin från reggaekollektivet Hot This Year Band. Albumet släpps 15 februari.

Lyssna och recensera albumet "Punch of Love" här: https://www.dropbox.com/sh/kgosf28g36xl4zw/AAA0T7do4bkfDp0CmENTyf_4a?dl=0

“Första plattan jag köpte överhuvudtaget var Bob Marleys livealbum från The Lyceum och det är genom magin i den inspelningen, genom närvaron och den enorma koncentrationen av andlig och politiska kraft som jag kommit att förstå reggae.” säger Daniel Lemma.

Hot This Year Band har också kompat och producerat artister som Chronixx, Kapten Röd, Etzia och Yellowman och de spelade tillsammans med Daniel på den hyllade skivan “Common Ground” från 2016.

I vår och sommar kommer Daniel Lemma & Hot This Year Band att turnera i Sverige och Europa med materialet från de båda reggaeplattorna, en serie spelningar som om möjligt kommer att bli ännu mer intensiva än förra gången de mötte publiken tillsammans.

“Reggae är för mig främst communitymusic, den ska spelas och upplevas tillsammans, precis som den gospel och rhythm-and-blues den sprungit ur.” säger Daniel Lemma.

Turnédatum:
7 mars - Biografbaren - Eskilstuna
8 mars - Konserthuset - Örebro
9 mars - Fasching - Stockholm
22 mars - Victoriateatern - Malmö (Unplugged)
23 mars - Victoriateatern - Malmö

Flera datum tilkommer...