Turnéposter 2019

Högsta betyg för Daniel Lemmas nya album - Nu släpps vår - och sommarturnén!

Daniel Lemma är en liveartist. Visst har han haft hittar, “If I Used to Love You” sålde guld och den nya singeln “One Small Step” har redan roterat på radion i flera månader. Men det är på scen, med ett stort, tajt, pulserade band i ryggen som han allra helst ska höras. Och det är där hans särpräglade röst, med lika mycket vibrato som rytmisk punch, verkligen kommer till sin rätt. Nu släpper Kulturaktiebolaget flera datum för våren och sommaren bla. festivaler som Latitud 57 och Uppsala Reggaefestival.

"Vi ser verkligen fram emot att ta de här ta de här nya låtarna till scenen i vår och sommar!" säger Daniel Lemma

15 februari släpptes “Punch of Love” (Dextra Music 2019), en reggaeskiva med fötterna i ett klassiskt sound, med Daniels egen, souliga touch och den oemotståndliga energin från reggaekollektivet Hot This Year Band. Albumet har redan mottagit recensioner som denna:

"Vi bjuds på en reggae fylld av soul, en reggae som passar Lemmas briljanta sångröst lika bra som Bob Marley passade i jeansskjorta. En röst som definitivt kan mäta sig med de stora klassiska soulsångarna"
- Niclas Forsgren, Lira Musikmagasin

Lyssna och recensera albumet "Punch of Love" här: https://www.dropbox.com/sh/kgosf28g36xl4zw/AAA0T7do4bkfDp0CmENTyf_4a?dl=0

Hot This Year Band har också kompat och producerat artister som Chronixx, Kapten Röd, Etzia och Yellowman och de spelade tillsammans med Daniel på den hyllade skivan “Common Ground” från 2016. I vår och sommar kommer Daniel Lemma & Hot This Year Band att turnera i Sverige och Europa med materialet från de båda reggaeplattorna, en serie spelningar som om möjligt kommer att bli ännu mer intensiva än förra gången de mötte publiken tillsammans.

Turnédatum - Daniel Lemma & Hot This Year

07/3 - Biografbaren - Eskilstuna
08/3 - Foajén, Konserthuset - Örebro
09/3 - Fasching - Stockholm - UTSÅLT