Pressbild: Joachim Grusell

"Hemma hos turné” till förmån för musikhjälpen...

Den 24 oktober släpper artisten, musikern och låtskrivaren Magnus Bergman singeln JR & Sue Ellen och gör i samband med detta en ”hemma hos turné” till förmån för musikhjälpen.

Magnus kommer mellan den 22- 25 november att besöka ett antal SR P4 stationer och prata om nya singeln och samtidigt bjuda in folk i regionen att boka honom för en konsert i hemmet eller arbetsplatsen.

"Jag känner att JR & Sue Ellen är en sång som gör sig absolut bäst att framföra i soffan hemma hos folk eller varför inte på fikapausen på en arbetsplats! Det är en sång som handlar om våra vardagliga upp och nedgångar. Om livet i all enkelhet eller svårighet. Något som jag tror alla kan känna igen sig i. Därför vill jag ut och träffa människor i deras vardag. Det känns fantastiskt att kunna bidra med min musik för en bra sak" säger Magnus.

I samband med turnén kommer han även att göra en konsert i respektive stad på olika musikscener.

Turnéplan:
22 november - Sveriges Radio Kalmar

23 november - Sveriges Radio Kronoberg

24 november - Sveriges Radio Östergötland

Den nya singeln är tagen från ett kommande album som Magnus Bergman har valt att kalla Sånger från Little Big Pink. Den är inspelad i Magnus egna studio som ligger mitt på Alvaret på Öland och heter Little Big Pink, en liten flirt med The Bands legendariska studio i Woodstock - ’ The Big Pink’.

Imorgon fredag 21/10 har Magnus premiär med JR & Sue Ellen på musikbloggen Hymn.

( Låten finns uppladdad på Sveriges Radio portal )