Fotograf - Nadja Hallström

Hyllade Iris Bergcrantz klar för Allsång på skansen i sommar!

På långfredagen 15/4 släppte skånska sångerskan och kompositören Iris Bergcrantz "Trasighet och fransar" som är hennes hyllningsalbum till Olle Adolphson. Där har hon valt sina favoritkompositioner av Olle Adolphson, och albumet blev ett resultat av hennes personliga röst i storslagna arrangemang, i samband med Olle Adolphsons otroligt unika sångskatt.

Bergcrantz har fått stjärnrecensioner och dragit fulla hus under våren. I sommar väntar flera konserter och nu kan vi äntligen meddela att Iris är klar för Sveriges största tv-produktion Allsång på Skansen den 9 augusti. Dessutom skriver Bergcrantz kontrakt med MTA Production där hon hamnar på samma artistbolag som bla Amanda Ginsburg, Lisa Miskovsky, Oddjob och Isabella Lundgren

"Jag är så tacksam, glad och rörd över att få sjunga inför hela svenska folket på Sveriges mest folkkära scen. Att dessutom inleda ett samarbete med MTA känns mycket spännande och jag ser fram emot att se vad framtiden bär" - Iris Bergcrantz

Se "Trasighet och fransar" i sommar
30/6 Trelleborg, South Beach Festival