Intresset för Dan Berglund är helt galet

Intresset är stort för Dan Berglund - Säljer ut på bara 3 minuter igen!

Igår släpptes biljetterna för Dan Berglunds releasekonsert i maj. Det tog endast fem minuter och sen var alla biljetter utsålda. Idag släpptes extra föreställningen och det tog endast tre minuter innan den också var helt utsåld. Imorgon fredag den 15 december släpps en tredje föreställning med Dan Berglund. Biljetterna släpps klockan 10.00 på kulturaktiebolaget.se

"Vilket intresse och vad kul att så många vill se Dan Berglund. Imorgon släpper vi hans tredje konsert." berättar Björn Lycklig Wallgren på Kulturaktiebolaget

Dan Berglund fortsätter - "Hej vad det går. Jag blir onekligen smått perplex... Men kul som fan är det!"

Information om Dan Berglunds releasekonsert

Det händer inte ofta men nu händer det. Dan släpper ett nytt album, ”Liv och dikt”, en svit sånger som spänner över ett brett spektrum, allt gestaltat med visionär och drastisk kraft. Vi möter sångaren själv en vintermorgon på 70-talet där han ligger i bilens baksäte på väg till jobbet sjungande Dan Andersson. Vi möter båtflyktingen som måste ut till havs i en bräcklig farkost. Vi serveras en finsk tango om den omättlige jätten Glufs-Glufs. En rocklåt om en farbror som tycker sig utsatt för en woke-sammansvärjning. Vi får en dansbandslåt om evig kärlek i antropocen. För att nämna några exempel.

Dessutom kommer flera av Dan Berglunds äldre visor att framföras under kvällen.

Medverkande musiker:
Henrik Cederblom, gitarr