Pressbild: Nisse P

Jag fann musiken tack vare Pappa!

På fredag 27/7 släpper Nisse P sin debutsingel!

Niklas Törnblom är en 29 årig artist och musiker från Örebro. Under artistnamnet Nisse P släpper han nu sin debutsingel Sundbyberg”. Låten Sundbyberg blev startskottet för att ta klivet ut och satsa på en solokarriär.

Sundbyberg handlar om de förhållanden man önskar att man inte hade haft och att gå vidare ifrån dem berättar Niklas Törnblom

Förhandslyssna på "Sundbyberg" här:
(Låten finns uppladdad på SR-portal)

Ladda hem "Sundbyberg" här:

Musiken fann Niklas tidigt då hans pappa spelade i band som både trummis, gitarrist och sångare. Niklas pappa gick bort i en trafikolycka när Niklas var 12 år gammal. Musiken blev då ännu viktigare för Niklas då han fann gemenskap med sin döda far genom den.

Niklas har tidigare studerat till gymnasielärare i Historia på Karlstad universitet, har mångårig erfarenhet i vård och omsorg och kommer börja läsa sjuksköterskeprogrammet vid Örebro universitet HT 18.

Under tonåren var det trummor som gällde. Idag spelar han trummor i bandet Les Gordons utöver sitt artisteri Nisse P. Niklas har fått smeknamnet Nisse av både familj och vänner, men kallades i sin barndom även för Nicke.

Niklas storasyster sjöng ramsan ”Nicke picke pö, bodde på en Ö” för Niklas. Ramsan kortades allt eftersom ner till Nicke picke pö, senare Nicke Picke, Nicke P tills bara P återstod. Hela Niklas familj kallade honom till slut bara för P. Där av artistnamnet Nisse P.