Julen enligt Timo Räisänen

Julen enligt Timo är äntligen tillbaka!

Kom in i värmen när Timo Räisänen exploderar fram julens vackraste sånger och upplev magin när falnad julnostalgi förvandlas till glänsande popdängor. Sedan 2018 har Julen enligt Timo fyllt jublande salonger landet över.

Nu gör han 9 föreställningar, bland annat på Storan i Göteborg och på Cirkus i Stockholm. Biljetterna släpps på fredag kl 10.

På fjolårets julafton släpptes det 24-spåriga albumet PAX NOËL som ger en försmak på de kommande konserterna. Med sig till de stora städerna har han också den grammisbelönade jazzstjärnan Amanda Ginsburg.

Själv säger Timo: ”Jag har tagit alla bra julsånger och några dåliga till sin spets i ett enkelt format med trio. Julen enligt Timo är en julshow för de som egentligen inte gillar julshower. Mindre vibrato och kvasi-kristlighet, mera svett och julhormoner åt folket!”

Turnéplan
12/12 Herrgård de luxe, Växjö
13/12 Plan B, Tranås
14/12 Katalin, Uppsala
15/12 Cirkus, Stockholm
16/12 Biografbaren, Eskilstuna
17/12 Foajén, Örebro
18/12 Sagateatern, Borås
19/12 Slagthuset, Malmö
22/12 Stora Teatern, Göteborg

Biljetter hittar du på julenenligttimo.se.