Fotograf: Henrik Källman

Magnus Betnér med ny Diagnos

Ingen annan svensk komiker har varit i närheten av lika produktiv som Magnus Betnér och på lördag släpper han sin trettonde standupspecial och faktiskt den andra för i år. Premiären sker på Magnus Youtube och Facebook-sida klockan 21.00 lördag 28 november.

- "Vi släppte min förra special direkt på Youtube också och mottagandet var helt fantastiskt. Det finns ingen anledning att krångla med betallösningar och streamingtjänster längre när man kan hålla i hela produktionen själv och folk kan betala exakt vad de tycker det är värt via swish. Jag har alltid försökt hitta nya vägar att pusha standupen framåt och att släppa nya specials lite oftare och göra det själv känns som helt rätt väg. Men det hade givetvis aldrig gått utan Kulturaktiebolaget som fixade showerna och Henrik Nyblom som klippt och fixat allt med blixtens hastighet" säger Magnus Betnér

Den nya specialen heter Diagnos och är dryga 40 minuter lång. Magnus Betnér levererar med sin sedvanliga hårda och ärliga stil helt ny standup på ämnen som countrymusikers dåliga föräldraskap, homosexuella pingviner och givetvis Corona-året 2020.

Länk till Magnus Betnér på Youtube.

Länk till Magnus Betnér på Facebook.