Fotograf - Veronica Panteón

Nisse P med ny singel och ny konstellation!

"Jag lägger solokarriären och titulerar mig numera rockband. Ett lite ovanligt drag och samtidigt ett blygsamt långfinger åt den svenska individualismen." - Niklas Panteón

Nisse P är skräniga gitarrer, rött tegel och dålig luft, med andra ord brittisk rock n roll i bergslagsskrud. Niklas Panteón har adopterat sitt husband och Nisse P består utöver bandets namne av Louis Andersson Luthman, Gabriel Solinger och Andreas Pingis Persson. Nisse P - ett bergslagsband med sunda värderingar och tveksamt leverne.

Den 28 oktober släpps nya låten Atomer.

Förhandslyssna här!

Med nya singeln Atomer får vi en smak av manchesterinspirerade refränger och trallvänlig indiepop. Atomer handlar att vara fångad av sina känslor och tappa styrning på livet. Men också att ta ett steg tillbaka och se det vackra i mörkret. Som ett sent tågbyte en novemberkväll i Hallsberg. Nisse P har flera singelsläpp planerade under höst/vinter och är mer än redo för gig runtom i Sverige.