På scenen Plura ifrån förra årets Tjo i Tjögsta. Fotograf: Jonas Classon

Nu släpps hela programmet för sommarens utsålda Tjo i Tjögsta!

Nu släpps hela programmet för sommarens utsålda Tjo i Tjögsta

Arrangörerna bakom Tjo i Tjögsta sålde ut Jill Johnson med rekordfart endast två veckor efter lanseringen på Tjo i Tjögsta Facebook-sida. Moneybrother ligger nära utsålt med cirka 150 biljetter kvar. I sommar väntas över 2000 taggade festivalbesökare. Nu släpps flera välkända namn som på sikt skulle kunna ha en egen kväll på Tjo i Tjögsta.

"Tjo i Tjögsta har blivit en sådan succé! Vi har längtat efter att få släppa årets program. Ska bli så kul i sommar! Vi har förstått att många planerar sin sommar efter Tjo, det är superkul tycker vi!" berättar Mirjam Sandberg och Anna Pettersson i tidigare pressmeddelande.

Information om Tjo i Tjögsta
Det som skulle bli en liten sommarkonsert ute i Tjugesta har växt till flera härliga festivalkvällar. Tusentals besökare från hela landet har hittat ut till den härliga gemytliga lantmiljön vid Ladan 1917, som ligger i närheten av Tjugestasjön utanför Glanshammar. Tidigare år har artister som Plura, Doug Seegers, Thomas Di Leva, Timo Räisänen, Lars Kristerz och Amanda Ginsburg stått på scen. Ta cykeln eller åk med våra Tjo i Tjögsta-bussar som avgår ifrån Örebro.

Vid ladan i sommar 26 juli:

Moneybrother
The Magnettes
Viktor Olsson
Dj-Kir Royals

Vid ladan i sommar 17 augusti:

Jill Johnson
Jens Hult
Ludwig Hart
Dj- Uncle Bop & Lovisa Krantz

Nytt för i år!
Festivalområdet kommer byggas ut och det kommer erbjudas en större variation av mat och dryck med flera restauranger på plats. Klara för årets festival är bland annat Katrinelund Sjökrog, STÅ - Pintxos & Vänner, Sooshi, Götlunda Glass och Cozo Coffee.

Säkra dina biljetter på
www.tjoitjogsta.se