​Ny singel och succéturné i Tyskland för The Vanjas!

​Ny singel och succéturné i Tyskland för The Vanjas!

Ny singel och succéturné i Tyskland för The Vanjas!

The Vanjas började året med en kanonstart med nya singeln "My Girls" med addering på prestigefyllda Spotify New Music Friday - USA i konkurrens med alla amerikanska släpp- direkt in på Viral 50 USA - Viral 50 Sverige m.fl. P3 adderade låten på rotation på spellistan och ett flertal Svenska och utländska musikbloggar har hyllat låten. UK-baserade välrenommerade bloggen POPJUSTICE la med låten på deras NMF-best of. Förra veckan fyllde The Vanjas klubbar under en vecka i Tyskland. I samband med turnén släpptes uppföljarsingeln "I Love Joey" som mottogs med veckans bästa på Apple Music bla.

Till dånet av detta solida rocknrollband följer vi Vanja Lo in i en värld fylld av drömmar och romans. "I Love Joey"är en kärlekshistoria. Det är tonerna till att beundra någon på håll och till att falla så det bara dundrar i huvudet på en. Mäktigt och stort låter det. Som att man är kär, 16 och struntar i vad alla andra tycker. Nu hinner bara bandet komma hem och packa om innan flyget tar The Vanjas vidare igen till Spanien och Sverige för flera festivaler.

Lyssna på "I Love Joey" här:

Låten är skriven av The Vanjas och inspelad i Stockholm sommaren 2017.
Mixad av Phat Fabe.( The Ark, Teddybears, Titiyo, Robyn)
Låten finns uppladdad på Sr-portal.

Turnéplan 2018:- Flera datum kommer tillkomma inom kort.
15 Maj - BREMEN - Litfass - DE
16 Maj - DÜSSELDORF - The Tube - DE
17 Maj - HAMBURG - Monkeys Music Club - DE
18 Maj - BERLIN - Wild at Heart - DE
19 Maj - LEIPZIG - Pool Garden - DE
20 Maj - STUTTGART - Goldmark’s - DE
25 Maj - Kalmar, Söderports Café - SWE
26 Maj - Oskarshamn, Clarion Hotel Post - SWE
29/30 Juni - Karlslundsfestivalen - Bollnäs - SWE
06 Juli- Borlänge, Peace & Love - SWE
11 Juli - Nyhamn, Mariebergsgården - SWE
14 juli - Bonaventura Fest - ESP
25 Juli - Örebro, Sommarscen - SWE
26 Juli - Linköping, Lorient - SWE

Såhär skrev några bloggar om förra singeln "My Girls"

Lyssna på "My Girls":

Vilka är The Vanjas?
Sedan starten har denna stockholmsbaserade kvartett levererat en hyllad egenart av rhythm 'n' blues, pop, soul och rock 'n' roll. The Vanjas är i live och skivrecensioner jämförda med The Sonics, The Hives och Blondie mfl. Ett hundratal spelningar i Sverige och Europa - Förbandsgig till Patti Smith och The Sonics , ett flertal singlar och ett egensläppt album senare - ger sig nu "The Vanjas" in i ett samarbete med REHN MUSIC GROUP.

Blandade recensioner av liveframträdanden och tidigare releaser:
"..Tänk er att Little Richard och Blondie skulle få ett kärleksbarn. Det barnet skulle låta som The Vanjas. Kvartetten har tagit allt som var kul under 50-och 60-talet och gjort något nytt,

- Anna Engström, U-port, hymn.se 2/8 2015

”..där attackerar denna stockholmskvartet med samma självklarhet som en gång The Creeps, i en snarlik fåra av r´n´b-mättad garagerock”

- Nils Hansson, Dagens Nyheter

”Under några fenomenala, galna och skruvade ögonblick undrar jag för mig själv om jag upplevt någon liknande känsla sen…, ja, när jag hörde The Hives första gången”

-Dennis Andersson, Barometern

"..Hade jag haft långt hår så dra mig baklänges vad jag hade skakat det. The Vanjas debutalbum Sings and plays rock ’n roll är en frisk fläkt i ett småvemodigt svenskt musiklandskap. Eller nej förresten. Det är mer som en bomb i fredstider."

- Simon Strinnholm, Värmlands Folkblad, 21/2 2014

"..I The Vanjas ryggsäck samsas Larry Williams 50-talsrock med Blondies 70-talsdito. Brittiska The Who finns också bland influenserna liksom amerikanska The Sonics. Distade gitarrer men ändå ganska mycket luft i kompet skapar dynamik.."

- Lollo Asplund, Corren

"...Ett vilt och ostyrigt rock´n roll-band med den utlevelsefulla sångerskan Vanja Renberg i spetsen lägger ihop sina influenser av amerikansk rotrock och soul med tidig brittisk brittpop..."

- Ulf Gustavsson, Uppsala nya tidning

”I sin genre befinner sig The Vanjas i världsklass, i sällskap med band som redan nämnda Detroit Cobras och The Jim Jones Revue”.

- Peter Sjöblom Tidningen kulturen