Tapetklister under mina skor!

Tapetklister under mina skor!

Kultbandet Jumper återförenas! Bandet är i studion och arbetar på en ny singel. 10 juni kommer legenderna till East West i Örebro.

Plötsligt kom de från ingenstans, Jumper. Eller rättare sagt, de kom från Kristinehamn. En värmländsk kvintett med rötter i lokala punkband fick på kort tid stora framgångar med hitlåtar som När hela världen står utanför, Tapetklister och Våran hemlighet. Debutalbumet från hösten 1996 följdes upp med stora turnéer och ytterligare skivor.

Jumper vann Rockbjörnen 1996 för Årets svenska grupp och debutskivan röstades fram till Årets bästa popalbum av Musikjournalens lyssnare i Sveriges Radio. Efter en avslutande turné hösten 2000 gick bandmedlemmarna skilda vägar men förblev goda vänner.

Biljetterna släpps onsdagen den 1 mars klockan 10.00 på East West tickster. (Endast 180 biljetter - först till kvarn!)