Releaseposter - The Bland

The Bland bjuder alla i Örebro, oavsett ålder på gratis release!

The Bland bjuder alla i Örebro, oavsett ålder på gratis releasespelning lördagen den 26 maj!  Utomhus på Boulebar Slottsgatan gör bandet, med gästerna Knekta Kungar och DJ Dan Rehn från Örebro Soul Klubb en exklusiv spelning, som blir den enda i Örebro i år!

De tre örebroarna Axel Öberg, Anton Torstensson och Olle Hylén bildade för sex år sedan bandet The Bland Band när deras vägar möttes i Nya Zeeland. Vad som började med gatumusik blev snart ett fullskaligt band när de återfann varandra och flyttade ihop i Sverige.

Kort efter att första låten släpptes blev intresset stort från skivbolag runt om i världen. Det lilla örebrobandet som börjat sin karriär på gathörnen stod plötsligt på Sveriges festivalscener. Och inte heller det räckte. Nu släpper bandet skivan ’Each Bend I Pass’, som är en berättelse om de stapplande stegen från replokalen och gatan till storstädernas brinnande neoninfernon. Vägarna som gick isär. Känslorna som blev eldar och explosioner. Vännerna som blev älskare och älskarna som blev mördare.

En berättelse om pojkbandet som växte upp på gatorna och sögs ner i dess fördärv. Hur torgens solsken blev de mörkröda klubbscenernas ljus beskrivs i ’Oh My’ där Axel Öberg skriker ut sin frustration och njutning i ett oändligt outro, som andas genom totalt frisläppt och renodlad rock - ingenting som förväntades av bandet som tidigare sjungit om trivsamma eftermiddagar på landet.

Efter att Anton Torstensson (gitarr) och Axel Öberg nära drunknat i en flod i Italien och vaknat upp utan kläder på en strand i Nice utan tillhörigheter bestämde sig The Blands låtskrivare att pausa klubbscenerna och återgå till landet för att berätta en historia. Resultatet blev ’Each Bend I Pass’, och snart återtar bandet Europas scener med över 30 spelningar utomlands i höst.

Förhandslyssna på skivan här:

KNEKTA KUNGAR

Även dessa skivaktuella - med nya "Jord, eld & vatten”!

Knekta Kungar är ett svensksjungande americana-band med djupa rötter i den värmländska landsbygden.

De har en lång och brokig resa genom olika musikaliska uttryck bakom sig och resultaten är en alldeles unik plats på den svenska americana-scenen. Även om artister som Mumford & Sons, Daniel Norgren och Bo Kaspers är solklara influenser.

DJ- Örebro Soul Klubb
Läs om dom här: https://www.facebook.com/shoesandcrackers/

Information om Boulebar Slottsgatan:

EN OAS LIKT VERSAILLES LUMMIGA TRÄDGÅRDAR.

Intill Örebro slott ligger vår franska stadspark. Här kan du kasta klot, avnjuta grumlig Pastis och sydfranska bistroklassiker bland palmer och grusigt grus. Och för att vara helt säkra på att klimatet är så där provencealiskt varmt året runt är parken både inomhus och utomhus. Så samla gänget för en boulematch och mat i en parkmiljö i Örebro. Sen får ni kalla det after-work, brunch,lunch, svensexa, företagsevent eller precis vad ni vill. Det viktigaste är att ni umgås och har kul. Tillsammans.

Boka in en sydfransk mini-semester nu och samla dina vänner, svärmödrar och kollegor så ses vi snart bland moules och bourgogne.

Boka bord:

Event: