´

Världens farligaste magitrick! Vågar du titta?

Pontus Lindman, magiker och illusionist har tänkt att ge sig på ett gammal klassiskt trick som först gjordes av Harry Houdini år 1915. Tricket tas nu till nästa nivå och inte nog med att hänga upp och ner fast i en tvångströja, planerar han att hänga högt ovanför en iskall underjordisk sjö, nere i en av Dalarnas och Borlänges gamla gruvor, med fem tända bensinbomber alla riktade mot sig, har han ungefär två minuter på sig att ta sig loss, innan dess att det smäller.

Vågar du se världens farligaste tvångströje-utbrytning?

Detta är ett helt världsunikt trick som nu kommer livestreamas från gruvan den 19 juni 2021 via Voyd och Ticketmaster ́s hemsida och blir del två i trickserien ”Worlds most dangerous”. Pontus videoklipp från Britain's Got talent med vattentanksutbrytningen (Worlds most dangerous card trick) har setts över 600 miljoner gånger och spridits över hela världen. Det här är nästa trick i serien ”Worlds most dangerous” och här sparas det inte på krutet.

Om Pontus Lindman

Pontus Lindman är en prisbelönt svensk magiker som de senaste åren gjort allt från Bråvallafestivalens scen till Musikhjälpen och inte minst har han hänfört över 600 miljoner tittare med sitt framträdande i "Britain's Got Talent" där han uppträdde med Världens farligaste korttrick. Ett trick som till och med fick Simon Cowell att bli lite nervös. Mer information om Pontus hittar du här.

Pressträff

Arrangeras både fysiskt och digitalt den 10 juni 2021 kl.13.00 nere i Äventyrsgruvan. Anmälan till pressträff görs till press@kulturaktiebolaget.se. Gällande fysiskt pressträff följer vi FHM aktuella direktiv.

Information

Tricket utförs inför en mindre publik och livestreamas den 19 juni 2021 klockan 19.30 på voyd.se i samarbete med Ticketmaster. Magitricket utförs i Äventyrsgruvan i Tuna- Hästberg, Borlänge.