Ytterjärna hotell och konferens får ny hotellchef

Peder Johnson blir ny chef för Ytterjärna hotell och konferensverksamhet. Han kommer senast från en tjänst som VD och verksamhetsutvecklare på Friskis & Svettis i Södertälje. Rekryteringen av Peder till hotellet är ett led i satsningen på det nya besöksmålet Kulturbygge - ett initiativ som leds av den nytillträdde vd:n Staffan Jonsson.

Peder Johnson har en lång historia av att utveckla verksamheter. Han har haft flera befattningar hos Svenska Röda Korset, bl.a. nationell samordnare för flyktinginsatsen 2015-2016. Peder är också en driven entreprenör och har startat flera företag inom ekologisk hälsokost och naturliga vårdprodukter i Järna.

Peder Johnson, själv boende i Ytterjärna, har följt utvecklingen i området.

-Platsen är sedan länge känd för sina verksamheter inom personlig utveckling och hållbarhetsarbete säger Peder Johnson. Det finns en otrolig potential att utveckla besöksnäringen här menar han.

Peder Johnson är en friluftsmänniska som tillbringar mycket tid i naturen och skärgården. Att det passerar flera vandringsleder intill Ytterjärna hotell som ligger strategiskt vid kusten är en av flera saker i området som han vill lyfta.

- Jag är mycket glad över rekryteringen av Peder Johnson säger Staffan Jonsson, vd för Kulturbygge. Peders erfarenhet av entreprenörskap och av att driva olika idéburna verksamheter passar väl in i den kraftsamling som Kulturbygge står inför.

Staffan Jonsson
VD Kulturbygge