Audiorama presenterar: Lille Viggs äventyr på julafton

Audiorama är ett särskilt rum på Skeppsholmen. Ett rum specialbyggt för lyssnande. Här omsluts du av ljudet från 21 högtalare och i en fin ljussättning lyssnar vi tillsammans på teater, konserter eller ljudkonst. Nu vill vi bjuda in till decembers föreställning.

Himlens alla ljus var tända de tindrade och strålade. Långt borta rörde sig något svart på snön. Det kom närmare och närmare, starkare ljöd bjällrornas glada klang. Vem är det som far där? Det var en släde förspänd med fyra hästar mindre än de minsta fölungar. Följet stannade då den som satt i släden drog hårt i tömmarna. Hästarna fnyste, gnäggade, skakade sina manar och sparkade upp snön.  »Var icke okynnig, Rapp! Stilla, Snapp! Nätt, styr dig! Lätt, håll dig i skinnet!» ropade han som satt i släden. Gubben hoppade ur och gick fram till fönstret.

Så börjar julaftonens äventyr för Lille Vigg. Han får följa med julvätten på hans slädfärd över nejden i kvällens bestyr att dela ut julgåvor och välönskningar. Han blir presenterad för bygdens gårdstomtar men får även träffa trollen och fjällkungen.  En julföreställning för alla över 7 år.

Föreställningen spelas:
söndag den 2 december kl 15.00
söndag den 9 december kl 15.00
onsdag den 12 december kl 19.00
söndag den 16 december kl 15.00
onsdag den 19 december kl 19.00
söndag den 23 december kl 15.00

Lille Viggs äventyr på julafton.
av Viktor Rydberg
med Gunell Lindblom