Boulevardteatern stödjer kampen mot mobbning

Fira Alfons 40 år genom att se en fantastisk föreställning och på samma gång bidra till barns trygghet.

Boulevardteatern väljer att ge intäkterna till Friends då vi anser att de på ett föredömligt sätt arbetar för en tryggare miljö för barn och ungdomar där alla ska ha lika rätt att vara olika.

OM FÖRESTÄLLNINGEN
Alfons funderar på vad en människa är. Hur långt når våra humör, handlingar och hugskott? Var tar själva Alfons slut? Och Luften han andas ut? Alfons tankar hittar inget slut ...
Efter en av Gunilla Bergströms populära böcker om Alfons med samma namn.

PRESSKLIPP
“Snyggt jobbat”
DN
“fantasiteater (...) när den är som bäst”
Expressen
“Ika Nord har med kärleksfullt egensinne transformerat Alfons till scenspråk”
SvD

SPELAS
2 april t o m 29 april

Läs mer om föreställningen och hämta pressbilder på www.boulevardteatern.se

För mer information, vänligen kontakta Anna Holmkvist, producent Boulevardteatern, annah@boulevardteatern.se el 08-642 98 00

Friends är en icke-vinstdrivande organisation vars uppdrag är att stoppa mobbning. Organisationen utbildar och stödjer skolor och idrottsföreningar i hela landet. Friends vision är ett samhälle där barn och ungdomar växer upp i trygghet och jämlikhet.
www.friends.se

Boulevardteatern är en teater där det fysiska språket står i centrum. Boulevardteatern satsar starkt på barn- och ungdomsteater men riktar sig också till en vuxenpublik. Sedan 08 arrangerar Boulevardteatern internationell mimfestival: ”Stockholms Mimfestival”.

Ungefär 500 föreställningar ges på teatern per år och ytterligare ca 400 spelas på turné runt om i Sverige och även utomlands.
www.boulevardteatern.se

• friends