Brigaden sätter upp: AND I AND SILENCE av Naomi Wallace på Kulturhuset Stadsteatern - Premiär 21/3

AND I AND SILENCE handlar om Dee och Jamie, som båda suttit i fängelse sedan de var 16. När de kommer ut för att starta sitt fria liv på gården de drömt om, så visar det sig att omvärlden varken tolererar deras kärlek eller olika hudfärg. De är fattiga, lesbiska, kvinnor och f.d. fångar, vilket gör att livet utanför fängelset inte alls blev som de hoppats och drömt - tvärtom.

Premiär 21/3 på Bryggan, Kulturhuset Stadsteatern

Av: Naomi Wallace
Regi: Annika Silkeberg
Medverkande: Anna-Lena Hemström, Maria Salah, Ulrika Ellemark och Astrid Kakuli

Spelas på Bryggan, Kulturhuset Stadsteatern 21/3 - 10/4

Biljettintäkterna från AND I AND SILENCE kommer att gå till nätverket Terrafem och deras kvinnojoursverksamhet. För kvinnors rätt, mot mäns våld. www.terrafem.org

Brigaden är en stockholmsbaserad frigrupp för modern feministisk scenkonst med fokus på förtryck och främlingsskap. Brigaden har tilldelats SKAMs stora pris “för stor konst”. Annika Silkeberg har de senaste åren varit knuten till Unga Dramaten och Teater Galeasen. Hon är dessutom husregissör på Aarhus Teater i Danmark, och är känd för att göra utmanande teater på oväntade platser.

Mer information och spelplan:

Kontakt, OSA och intervjuförfrågningar:

Elina Perdahl, producent
producent@brigaden.nu