CIRKUS ORION kommer tillbaka i vår - nypremiär 3 mars 2012.

CIRKUS ORION
Regi Lars Rudolfsson

En röd ridå. Hästar som frustar. Ögonblick av tystnad, ögon som möts.
Någon torkar svetten ur pannan med en vit näsduk. Någon böjer sig ner för att rulla fram klotet som lyser av guld. Någon står stilla och lyssnar på sina andetag.

På Orion är det cirkus, en cirkus som du aldrig har sett. Du har aldrig hört talas om den, du visste inte att den fanns. Där är Suzanne Berdino med sina trillingar, Pappan som letar efter dottern Sara som dansar med Oliver som jonglerar med bollar som studsar på händer och fötter. Lord Wellington med den långa manen, Javito, Kazarro och systrarna Stephanie och Charmaine som far fram i manegen snabbare än vinden.

Sony gnäggar. Viktor sätter sig bredvid Valde. Jensen kikar på Herr Roos.
Nu börjar det.

Medverkande CIRKUS ORION

Hundarna
Viktor & Valde
Dansksvensk gråhund

Bendji
Border collie

Hästarna
Lexus
Mini Shetlander

Loui
Mini Shetlander
Pascha
welsh mountain ponny

Odysseus
welsh mountain ponny

Lord Wellington of England
Irish Cob

Javito
PRE (pour rase espanol ( spansk renras))

Kazarro
PRE (pour rase espanol ( spansk renras))

Duglas
Noriker

Människorna
Suzanne Berdino, häst och hundtränare, ryttare, frihetsdressör, född i cirkusfanilj i fjärde generationen, Cirkus Arena, Cirkus Ahoy, Holland.

Oliver Berdino, jonglör, akrobat på hästrygg, född i cirkusfamilj i femte generationen, Cirkus Arena, Cirkus Skratt.

Charmaine Berdino, ryttare, hula hop-artist, född i cirkusfamilj i femte generationen, Cirkus Arena, Cirkus Skratt.

Stephanie Berdino, ryttare, hula hop-artist, född i cirkusfamilj i femte generationen, Cirkus Arena, Cirkus Skratt.

Thomas Roos, skådespelare, komiker, teater,TV, film, en av grundarna av Orionteatern, Tolvskillingsoperan, Peer Gynt, Sthlms. Stadsteater, Vems lilla mössa flyger, Orionteatern.

Sara Larsson-Fryxell, dansare, koreograf, Aniara, Sthlms. Stadsteater, Cecilia och Apkungen Drottningholms Slottsteater, Utan titel, DC3 och 6 Mimare 6 Vita hästar, Orionteatern.

Kontakt Orionteatern
Isabella Roos, producent, isabella@orionteatern.se, 0735-203780

Om Orionteatern
Orionteatern bedriver sin verksamhet i en stor f.d. mekanisk verkstad på Katarina Bangata 77 på Södermalm i Stockholm. Ett unikt teaterrum som med sina öppna ytor erbjuder en plats för konstnärliga experiment och samarbeten som ofta inte ryms på de traditionella teatrarna. Lars Rudolfsson är både grundare till teatern och konstnärlig ledare.

• eater
  • familjer