Confidencen Ulriksdals Slottsteater: Kjerstin Dellert - 65 år på scenen

Lördagen den 7 september klockan 16.00

Good Old Days - andra chansen!

Kjerstin Dellert

Vid flygeln Ivan Renliden

Efter hundratalet huvudroller i operor, operetter och musikaler samt otaliga andra framträdanden berättar Kjerstin Dellert om sitt sceniska liv och sjunger hitsen från Mamy Blue till O, min Carl Gustaf.

65 år på scenen

Kjerstin Dellert, född 1925, är en av de äldsta verksamma artisterna i världen, idag chef för Ulriksdals slottsteater Confidencen. Efter att ha vunnit en talangjakt i New York 1948 hade Kjerstin kunnat inleda en karriär i USA, men hon valde hemmet i Sverige. Hon debuterade som Sköna Helena i Göteborg och kom 1951 till Kungliga Operan i Stockholm. Där var hon anställd i 25 år med roller i bland annat Aniara, Wozzek, Tosca (med Jussi Björling), Carmen och Rosenkavaljeren. De senaste 34 åren har hon ägnat åt rekonstruktionen av Ulriksdals slottsteater Confidencen, och på den scenen tänker hon enligt egen utsago stanna livet ut.

Presskontakt: Fredrik Forslund, producent

info@confidencen.se