First Friday Hopping torsdag den 3 april i Vasastan!

April månads First Friday Hopping sker på torsdagen den 3e, kl 16-20. Besökare kan som vanligt promenera runt bland florister, smyckesdesigners och konstnärer. Upptäcka klädbutiker och gallerier de inte kände till. Alla med adress i Vasastan, det är bara att följa kartan för att hitta spännande ställen. Med en karta i handen och möjlighet att åka buss välkomnas besökare till medverkande butiker, verkstäder och gallerier. Vi samarbetar för att erbjuda stadens invånare en spännande fredagskväll fast på en torsdag.

Hos våra deltagare finner du en del lurigheter, och allt kanske inte är vad det ser ut att vara. På Ebbas Värld (Tomtebogatan 17) kan man tex stöta p å fåglar som inte finns. Under Galleri Lilis (Idungatan 6) vernissage tar man sig förbi logiken med hjälp av Surrealistgruppen med vänner. Kanske tänker du dig att lära dig mer om mc-kort på Odenplans Trafikskola (Karlbergsvägen 18) men istället finner du dig mumsandes på ekologisk choklad. Av Tre Liljor Blommor & Inredning (Norrtullsgatan 55) skulle man kunna vänta sig saker att pryda hemmet med men finner blommor som förgyller matlagningen.
På Linnegalleriet (Roslagsgatan 32) kan man bland annat finna handdukar men om man ser efter noga finner man som ett museum för textil kvinnokraft. Smiter du in i en gammal mjölkbutik finner du textila handvävda produkter av Simon Key Bertmans, Textile Design & Art (Rödabergsgatan 12).

Under kvällen kan du även besöka Design Helena Berggren (Norrbackagatan 9) och Helena Sandström Smycken o Objekt (Norrtullsgatan 65). Rekommenderas särskilt om du är ute efter unika smycken. Är du ute e fter ett klädesplagg eller en unik gåva kan vi rekommendera Plezuro (Upplandsgatan 42) och Coola Tanten (Vikingagatan 9).

Molly o Carina (Vanadisplan 8), Galleri Duerr (Vanadisvägen 29), Betonggruvan (Sveavägen 133) och Arkitektur & Design & Konst (Norrbackagatan 9) är även de med och förgyller denna torsdags-fredag.

Varmt välkomna att fira fredag denna torsdagskväll med oss!

deborah@galleriduerr.com

• galleri