Fler föreställningar med Magnus Uggla på Orionteatern

Magnus Ugglas monolog Popmusik, kickar å kläder har nypremiär på Orionteatern 5 februari. Biljetterna till femton föreställningar släpptes för ett par dagar sedan och sålde slut direkt. För att möta publiktrycket utökas nu spelperioden med sexton föreställningar. Biljetterna släpps på torsdag 12 november.

Föreställningen Hallå! Popmusik, kickar å kläder, som skrivits av Martin Luuk, har hyllats unisont av en enad kritikerkår och spelades under oktober och november för utsålda hus på Teater Galeasen. Föreställningen väckte ett stort intresse från första stund, vilket resulterande i att biljetterna sålde slut på några timmar. På grund av det mycket stora publiktrycket krävdes en ny scen och en förlängning av spelperioden. I förra veckan kom det glädjande beskedet att Magnus Uggla med ensemble flyttar till Orionteatern på Södermalm med nypremiär 5 februari 2016.

Monologen kretsar främst kring hur karriären startade och tiden fram till debutalbumet Om Bobbo Viking, men gör även nedslag i andra delar av Magnus Ugglas karriär och liv, ända fram till idag. På scenen står Magnus Uggla själv tillsammans med musikerna Annika Granlund, Rickard Nilsson och Anders Nygårds.

Föreställningen är regisserad av Sunil Munshi, senast aktuell som regissör och scenograf för succéföreställningen Diktatorsfruarav Theresia Walser på Uppsala Stadsteater.

"Årets bästa show!" DN

"Mycket bättre kan det inte bli" SVD

"En njutning" Kulturnytt P1

Hallå! ++++ Aftonbladet

Manus: Martin Luuk
Regi och scenografi/ scenbild: Sunil Munshi
Ljusdesign: Tobias Hallgren
Ljuddesign: Jan Apelholm
Musiker: Annika Granlund, Rickard Nilsson, Anders Nygårds

För ytterligare information och bokning www.orionteatern.se

Producent: My Blomgren, email: my@stadig.se

Projektledare: Lisa Öhman, email: lisa.ohman0@gmail.com

Bilden ovan: Magnus Uggla
Foto: Mats Bäcker. Ladda ner.

ORIONTEATERN - Katarina Bangata 77, www.orionteatern.se, info@orionteatern.se, 08-643 88 80

• hallå! popmusik
  • kickar å kläder
  • martin luuk
  • teater galeasen
  • orionteatern
  • magnus uggla
  • hallå! popmusik kickar och kläder

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på Kulturhuset vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.