Galeasen: Kalle Haglund ...och den stora skogen

… och den stora skogen är en vemodig och lågintensivt humoristisk föreställning om att födas och bli till, om och om igen. Om Kalle Haglund är en pretentiös poet med underhållningsambitioner eller en eftertänksam ståuppkomiker med skådespelarkomplex är inte helt lätt att svara på. Kanske är det själva oidentifierbarheten som är kärnan i hans arbete.

Kalle Haglund är poet, scenkonstnär, musiker, komiker och författare. För längesen vann han SM i Poetry Slam och kom trea i VM. (Det var egentligen fyra, med det har liksom blivit trea med åren). Han har skrivit en bok, en samling texter, med namnet Mellanstadier. Han har även skrivit manus till filmen Lycka till och ta hand om varandra. Under åren har han turnerat mycket med Riksteatern, skrivit och medverkat i föreställningar som exempelvis Vem har lurat barnen?, en hyllad föreställning som gjordes tillsammans med musikern och artisten Laleh. Han gjorde också föreställningen Lätt autistiska särintressen med musikern Markus Jägerstedt (Robyn, Monster och maskiner).

Med vemod, charm och underfundig humor har han blivit en mycket hyllad ordkonstnär och underhållare. Hans framföranden kan beskrivas som musikaliskt filosofiska på ett roligt, sorgligt, vackert och intelligent vis.
Förutom … och den stora skogen är Kalle snart även aktuell med en illustrerad barnbok för vuxna med namnet Den peruanska insikten.

Vad: … och den stora skogen
Var: Teater Galeasen, Skeppsholmen
När:  5, 12, 19 & 26 mars, kl 19

Pressröster om Kalle:

”Han trollbinder sin publik med små, små medel, sin personlighet och charm.”  Lars Ring, SVD

"Det mesta han säger briljant eller bisarrt, ofta på en och samma gång. Begåvat är det hela tiden." Jan Hallman, Sundsvalls Tidning

"Som alltid med Kalle Haglund är humorn och skrattet bara en annan sida av sorgen och vemodet." Elin Axelsson, Västerbotten Kuriren

Illustrationen ovan är gjord av Cecilia Lundh. Tanka ner här.

Mer info och biljetter www.galeasen.se

Presskontakt:
Sophia Artin 070-610 57 12, sophia@galeasen.se

Teater Galeasen bildades 1983 och räknas som en av Sveriges mest intressanta och betydelsefulla grupper. Galeasen har producerat ett 60-tal föreställningar och varit en plantskola och ett hem för många av Sveriges största skådespelare och dramatiker. En konsekvent hållning att försöka nå bortom en konsensus med färdiga roller och svar har lockat en bred publik till Galeasen, ung som gammal, ur alla samhällsskikt.

• konst
  • underhållning