Höstlov på Marabouparken!

Höstlov på Marabouparken konsthall
28 oktober–3 november 2013

För information och pressbilder vänligen kontakta:
anna-stina.ulfstrom@marabouparken.se

Höstlov på Marabouparken konsthall!

Höstlovet med Monsterklubben är fullspäckat med serieteckning och fotofrosseri. I början av veckan gör vi pop-up på Hallonbergens bibliotek och håller sedan till på Marabouparken i vårt pedagogiska labb. Välkommen att monsterklubba med oss!

SERIEBYRÅN måndag 28 oktober kl. 13–16

Vi kickar igång höstlovet med Monsterklubben Pop-up på Hallonbergens Bibliotek! Kom och lös olika roliga serieuppdrag under ledning av Tomas Woodski. Du får testa att teckna klassiska serierutor, göra tatueringsskisser, demonstrationsplakat och mycket mycket mer! Inga förkunskaper behövs.

Material och fika ingår, otroligt nog är detta gratis.
Begränsat med platser. Vi startar kl. 13.00 så kom i tid!

Monsterklubben pop-up Seriebyrån är en del av Ordbild, ett samarbetsprojekt mellan Marabouparken konsthall och Bibliotek Sundbyberg.

FOTOSPECIAL
Onsdag–torsdag 30–31 oktober, fredag 1 november och söndag 3 november kl. 13–16

Vi fullständigt frossar i fotografi tillsammans med fotonörden Casia Bromberg och bildpedagogen Matilda Zeits. De låter oss spana på fotografierna i våra två utställningar med bilder från Mali. Du får chans att ta egna fotografier, printa bilder, skulptera, bygga scenografier och mycket mer.

Samling i konsthallens entré kl. 13.00 eller drop-in under dagen.
För barn från 6 år, unga och familjer.
Pris: 50 kr.

• konst