Improakademien sätter upp Survivor

Improakademien vid Stockholms Improvisationsteater är tillbaka med sin andra föreställning ”Survivor” som har premiär 15 april.

Kursprojektet Improakademien där Stockholms Improvisationsteater låter nya talanger inta scenen startades i höstas under ledning av Per Gottfredsson, konstnärlig ledare vid teatern. Syftet med satsningen är dels att utveckla och stärka deltagarna som improvisatörer, men också att låta publiken få möta nya ansikten. Under hösten spelades föreställningen Jukebox Stories och den 15 april är det dags för Improakademiens andra föreställning Survivor att ha premiär.

Survivor är föreställningen där publiken och improvisatörerna gör flera resor i tid och rum. Publiken är både inspiratör och domare till den stenhårda kamp där flera improviserade historier i olika genrer tävlar mot varandra. Bara den historia som publiken tycker mest om överlever och spelas till sista scen. Bland de olika genrerna finns bland annat ”Downton Abbey”, ”Svenskt 70-tal” och ”Glamour”, stilen hämtad från såpaklassikern med samma namn.

- Survivor är ett jätteroligt format att spela. Publiken får möjlighet att se historier spelade i flera olika genrer och får påverka mycket själva genom att rösta fram den historia de tycker bäst om. Vi går verkligen all in i de olika stilarna, det finns nog något för alla, säger Per Gottfredsson.

Survivor spelas 15 april–21 maj på Stockholms Improvisationsteater, Sigtunagatan 12 i Vasastan. Mer info och biljetter finns på teaterns hemsida impro.a.se.

För mer info, kontakta Emma Degerström på tfn 073-9180550 eller emma@impro.a.se

• impro improvisationsteater teater survivor föreställning
  • impro
  • improvisationsteater
  • survivor
  • föreställning

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på Kulturhuset vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.