Lilla Parken åker på septemberturné!!

Lilla Parken raketstartar höstterminen 2011 och åker på årlig barnteaterturné. I år utökar Lilla Parken turnén med att besöka ytterligare fyra städer, även pjäsantalet ökar! Det bjuds på två dundersuccéer och en nyskriven pjäs.

Pjäserna riktar sig till barn 2-9 år. Alla med olika aktuella teman så som miljö, vattenbrist, vänskap, mobbing, att dela med sig med mera. Lilla Parken bjuder in förskolor, skolor och allmänheten till de öppna föreställningarna.

Lilla Parken inleder turnén onsdag 21 september i Hudiksvall på Hudiksvall Teater, på torsdagen och fredagen samma vecka väntar besök i Örnsköldsvik och Umeå med pjäserna Teodor hjältarnas hjälte och Vatten - Dyrare än Guld.

Vecka 39, 26 september till 30 september spelar Lilla Parken på skolor och förskolor i Luleå, Kalix, Boden och Piteå. Den 29 september ges föreställningar på Kulturens Hus i Luleå.

"Vi håller priser som varje förskola har från sina kommuner att lägga på kultur. För de som kan uppleva det jobbigt att åka till en teater inne i stan så åker vi ut till skolan och spelar i deras lokaler.
Förutom att vi bjuder på en halvtimme av skratt, allvar och galenskap för både barn och vuxna så har varje pjäs ett aktuellt tema som diskuteras på förskolor och skolor med barnen. Missa inte chansen, ta möjligheten och se våra fartfyllda och lekfulla föreställningar!" - Lilla Parken.

För mer info kontakta
Emil Kekonius 0736 - 28 26 19