Lilla Parken deltar under smyginvigning av AllAktivitetsHuset i Sundbyberg

Lördag 19 oktober invigs AllAktivitetsHuset och Sundbybergs stad bjuder alla som kommer på kaffe, saft och kaka. Huset är öppet 12.00 – 16.00 det kommer vara bland annat en konstutställning, men dagens höjsdpunkt står teater Lilla Parken för. KL 14.00 under smyginvigningsdagen spelar teater Lilla Parken, Barnteater för hela familjen, en westernföreställning som bjuder alla till skratt.

”Vatten – Dyrare än guld” har spelats på förskolor, skolor, bibliotek, festivaler, föreningar med mer i drygt två år. Föreställningen har också spelats för allmänhet på Steninge Slott sommaren 2012 och Stora Skuggan sommaren 2013.

Vad är hemligheten som gör att Lilla Parken kan spela sina föreställningar år efter år efter år?
Det är roligt för både barn och vuxna. Det är fartfyllt och lekfullt. Aktuellt tema som engagerar alla. Interaktion, barnen är delaktiga i föreställningen. Föräldrar får naturligtvis också hjälpa karaktärerna på scenen när det blir väl snurrigt om de vill, och det vill dem. På det viset skiljer sig egentligen inte denna showen från någon av våra andra shower, utan det är vår stil. Lekfullt, fartfyllt, interaktivt och det ska vara roligt för både barn och vuxna!

Vatten – Dyrare än guld Indianen visste det. Han visste också att alla skulle få betala dyrt för varje vunnen vattendroppe så länge Dan härskade över floden. Nu finns bara en lösning. Indianen måste övertala Sheriffen att hjälpa till att ge tillbaka vattnet till Indianbyn. Dan måste krossas en gång för alla.

En riktig western med mycket fart och fläkt som bjuder alla till skratt och om varför det är viktigt att ta hand om miljön och dela på naturens resurser.

MÅLGRUPP: 2 - 9 år & 20 - 100 år LÄNGD: 30 minuter ALLMÄNNA FÖRESTÄLLNINGAR: 19 & 30 oktober, 1 & 30 november KL 14.00 VAR: Sturegatan 10, Sundbyberg MER INFO: https://www.lillaparken.se/vatten.asp

Kontakt Emil Kekonius Lilla Parken 0736-282619 info@lillaparken.se

www.lillaparken.se