Lilla Parken presenterar; Politikerns sista tal - av Anthony Swerling -Premiär 24 februari på Kafé Klavér, Stockholm

Vi spelar 20 föreställningar från 24 februari till 12 maj parallellt i Uppsala och Stockholm.

Lilla Parken är en bidragsfri teater med säte i Sundbyberg som spelar teater för barn, ungdom och vuxen i hela Sverige. 2011 gavs 200 föreställningar.

En svart komedi. Provocerande. Engagerande. Kontroversiell. Aktuell.

Vår politiker, som också är riksdagsledamot skall hålla föredraget "Vi & Ni". I en anda av optimism och framtidstro ska han hålla sitt föredrag på Utrikesdepartementet för delegater från länder som får ekonomiskt bistånd av Sverige. Men efter alltför lång tid i den trånga politikerkostymen så är det inte så konstigt att saker och ting inte går som han hade tänkt sig. När politikern har hållit sitt sista tal kan publiken mötas och samtala, umgås, och vem vet, spela pingis?

Hemsida: www.lillaparken.se/politikernssistatal.asp
Bilder på hemsidan får användas fritt för publicering

På scen: Emil Kekonius
Har sedan 2003 medverkat i drygt 60 produktioner i flertalet genrer som skådespelare och gjort alla typer av roller i tv, film och på teaterscener.

Regissör: Oscar Solberger
Erfaren regiassistent som gett sig i kast med sin 4:e uppsättning som regissör.

Manus: Anthony Swerling
Produktion: Lilla Parken