Orionteatern och Fredsmuseum på nationell turné!

Orionteatern fortsätter sitt arbete med nya samarbetspartners. Efter en spelperiod under hösten tillsammans med Svenska Freds- och Skiljedomstolen med föreställningen "Från utanförskap till entreprenör på 80 min" går nu Orionteatern in ett samarbete med Fredsmuseum i Uppsala. Detta möjliggör att föreställningen fortsätter turnera under hela våren 2011.

Dessutom kommer uppsättningen av "Hammarskjölds sista resa" att tas upp igen inom samarbetet. Föreställningen hade premiär 2006 och spelade därefter över 200 föreställningar på turné.

För manus och regi till båda föreställningarna svarar Stina Oscarson. Skådepelare är Ellen Norlund och Henrik Bergström.

Nypremiär för Från utanförskap till entreprenör: 27 januari och för Hammarskjölds sista resa: 10 februari i Uppsala.

För mer info www.orionteatern.se eller www.fredsmuseum.se

Kontakt: gro@orionteatern.se eller 08-641 31 22

• fredsmuseum