PREMIÄR 17 MAJ 2013 FÖR FIGAROS BRÖLLOP PÅ OLYMPIATEATERN

FIGAROS BRÖLLOP PÅ OLYMPIATEATERN

Ensemblen Opera Tätt inpå gästspelar med en utav Mozarts absoluta klassiker på Olympiateatern, denna gång i en maffia-inspirerad 20-talsmiljö

Följ med i ett musikaliskt drama där könsroller kastas om i en värld som präglas utav maktspel och där priset är kärlek.

Vi får se hur Figaro på ett skickligt sätt nästlar sig ur alla situationer med sin fantastiska förmåga att formulera sig. Vi får se kvinnor manövrera i en manlig värld. Och vi får se hur det går när Grevinnan möter en djupt förälskad Cherubina.

Det är en komisk opera med allvarliga undertoner som handlar om makt, kärlek och trohet men framförallt om ångesten att bli försmådd.–Helena Collert, regissör

Opera Tätt inpå är en ny ensemble i Stockholm som spelar nära publiken med ett scenspråk som berör.

Övriga föreställningar:
2013-05-19 kl 16.00