Premiär på ZebraDans! Marmelad av Claire Parsons 21 sep 13.00

Marmelad av Claire Parsons

Målgrupp: 2-5 år

Tre röda bollar och en fluffig körsbärskjol säger hej.

Upp och ned, bakom och framför, ett ben sticker ut. Lek med grön slime och dans till filmmusik. I ett böjligt och bulligt scenrum bjuder Mira och Viktor på delikata rörelser och lättsmält cirkus. Mumsigt och sensoriskt kring att mötas, vändas och röras om.

Claire Parsons har ett lekfullt och elegant rörelsespråk som skapar komik och väcker känslor och stämningar. Hon har koreograferat för opera och teater och gör ofta föreställningar för en ung publik. Claires produktioner har visats världen över och hon är en återkommande gäst på ZebraDans. I höst visar vi Marmelad och Vispar du?

Koreografi: Claire Parsons
Dansare: Mira Björkman och Viktor Gyllenberg
Scenografi: Anna Nyberg
Kostym: Bitte Palm
Mask: Gunilla Pettersson
Musikbearbetning: Mikael Svanevik
Produktion: Claire Parsons Co.

Premiär! 21 september 13.00

Spelperiod 24 september till 8 oktober 10.00, vissa dagar 13.00 (lör 28 sep och lör 5 okt 13.00) (spelas ej måndagar).

ZebraDans, Renstiernas gata 48, 08-702 92 01, info@zebradans.nu www.zebradans.nu

• dans
  • claire parsons