Sebastian Lingserius X 3 på MDT

Sebastian Lingserius X 3 på MDT 7- 8 december

Felplacerad sportlogik, godis, avhuggna armar och förkroppsligade städer i tre nya verk under samma kväll av samma koreograf.

Hela teatern används. De tre styckena föreslår en dans som är på väg att bli till. “Sebastian Lingserius X 3” presenterar, re-producerar och transformerar en mängd olika koreografiska material och ramverk och föreslår en dans i process. Arbetet genomförs med dansarna Ulrika Berg, Allison Ahl och Josefine Larson Olin.

“Sebastian Lingserius X 3” spelas 7-8 december kl 20

Om koreografen:
Sebastian Lingserius, koreograf och som dansare är utexaminerad från masterprogrammet i koreografi på DOCH. Sebastian Lingserius senaste verk “alt.org” samproducerades med MDT 2012. Tidigare har han även gjort verken “Non-Phase” och “Third Phase”.

Om dansarna:
Ulrika Berg har studerat på DOCH. Ulrika Berg har arbetat med bland andra Deborah Hay, Rasmus Ölme, Anna Koch, Eszter Salamon/Christine de Smedt och har ett pågående samarbete med den internationellt baserade gruppen Lesley.

Allison Ahl har studerat på Kungliga svenska balettskolan. Allison Ahl har arbetat med bland andra Björn Säfsten, Stephen Petronio, Helena Franzen och Carl-Olof Berg.

Josefine Larson Olin är utbildad på Balettakademien i Stockholm. Josefine Larson Olin arbetar som dansare och produktionspartner med fokus på koreografi och text. Josefine går för närvarande masterprogrammet i nya performativa praktier på Dans- och Cirkushögskolan.

Presskontakt:
Lisen Rosell
lisen@mdtsthlm.se

För pressbilder:
http://www.mynewsdesk.com/se/view/image/sebastian- lingserius-x-3-166364

Mer info:

Varmt välkommen!
MDT är en internationell samproduktionsplattform och en ledande scen för samtida koreografi och performance. MDT har sedan 1986 presenterat och samarbetat med internationella och svenska konstnärer.

• mdt
  • sebastian lingserius